No.1 gave & interiør fyller 20 år!!
Vi elsker varer og mennesker!
Noen butikker er mer enn en butikk. De er rett og slett en institusjon. Gave- og interiørhjørnet No.1 i Skippergata 37 er et sånt sted.
– Tenk så mye som har skjedd på 20 år! Lene Østensen ser på sin gode kollega Susanne Orthe og forteller: – Jeg begynte som daglig leder i 2016, men Susanne drev butikken helt fra oppstarten i år 2000. Det har vært en utrolig reise, ikke mange nisjebutikker overlever så lenge; det har Susanne mye av æren for. Men da Lene kom inn løftet hun butikken til nye høyder, med mange nye varemerker og et enda mer spennende utvalg, forteller Orthe.
Takk trofaste kunder
Mange har vært trofaste kunder i 20 år. Vi får et personlig forhold til mange, og det er alltid hyggelig å slå av en prat. Kundene skal føle seg hjemme og ivaretatt hos oss. Mange kommer ofte langveisfra kun for å besøke oss, og vi får ofte tilbakemeldinger som; ”Vi må alltid innom no.1 når vi er i Kristiansand” Ekstra gøy er det med alle turistene som spør; ”Finnes denne butikken andre steder i Norge”? Generelt er vi overveldet over nydelige tilbakemeldinger. De liker butikkens uttrykk og sortiment, og at vi har et personlig preg, sier Lene. Kundene setter også stor pris på at vi pakker gavene fint inn for dem, og at vi tilbyr hjemlevering av møbler.
Ekstra hyggelig er det at flere menn tar turen innom oss. Vi har fått mange faste kunder de siste årene. De vet alltid hva de vil ha og er så beslutningsdyktige, de er rett og slett enkle å jobbe med, sier Lene med et stort smil og glimt i øyet.
I år har vi 20 års jubileum!! Vi planla feiring og event, men så slo Covid-19 inn, og alt ble satt på ”vent”. I den forbindelse ønsker vi å takke alle våre kunder for støtte og lojalitet. Det at dere støtter oss og handler lokalt, er grunnen til av vi eksisterer sier Lene. En dag i fremtiden, skal vi feire, promise!!
Raust og humørfylt
Lene er krystallklar på forretningsfilosofien.
– Alle skal føle seg velkommen, alltid! Det er hundre prosent lov å kikke for å få inspirasjon. Vi ønsker at kundene skal forlate butikken med en lykkefølelse med eller uten pose. Vår jobb er å ha god varekunnskap, være ærlige å veilede kundene slik at de blir fornøyde. Alle er like verdifulle her inne, understreker butikksjefen engasjert.
At smilet og latteren sitter løst på No.1 er lett å merke.
– Kundene skal kjenne at det er god stemning, at vi har det gøy på jobb. Glimt i øyet og en frisk kommentar gir vi gjerne på kjøpet, sier hun lattermildt.